اریک اشمیت: خرید موتورولا موبیلیتی فراتر از بدست آوردن حق اختراعات این کمپانی بوده است
 
موبایل ، کامپیوتر ، نرم افزار ، آندروید
بهترین های اینترنت را از ما بخواهید

در نشست یاد شده لری پیج -- یکی از بنیانگذاران اصلی گوگل و مدیر عامل کنونی این کمپانی -- به دلیل از دست دادن یا گرفتگی صدا حضور نداشت و اریک اشمیت -- رئیس هیئت مدیره گوگل -- که هدایت جلسه را بر عهده داشت عنوان نمود که آقای پیج به دلیل مشکلی که برای صدایش پیش آمده در کنفرانس Google I/O 2012 که از 27 تا 29 ژوئن (7 تا 9 تیر) برگزار می گردد نیز سخنرانی نخواهد داشت.

اریک اشمیت در بخشی از پاسخ خود به سهامداران، دلایل خرید موتورولا موبیلیتی را چنین عنوان نمود: «ما موتورولا [موبیلیتی] را برای مجموع حق اختراعات، محصولات و افراد خریداری نمودیم.»

گوگل با خرید موتورولا موبیلیتی -- که بیش از 17,000 اختراع ثبت شده و 7,000 اختراع درخواست شده را در اختیار داشت -- توانست زرادخانه حق اختراعات خود را برای نزاع های قانونی و دفاع از اندروید در مقابل رقبایی چون اپل و مایکروسافت به شدت تقویت نماید. البته گوگل با این خرید اکوسیستم کاملی از تجارت گوشی هوشمند و تبلت -- از تولید سیستم عامل، نرم افزار و سرویس های مربوطه گرفته تا تولید سخت افزار -- را نیز در اختیار خود گرفت و هرچند سیستم عامل اندروید را به دیگر کمپانی ها نیز ارائه می دهد اما می تواند تا حدی شیوه کسب و کار خود را به کسب و کار اپل نزدیک نماید.

Googleplex Welcome

پاتریک پیچت -- مدیر ارشد مالی گوگل -- نیز بار دیگر بر اعتقاد گوگل به مستقل نگاه داشتن کسب و کار موتورولا موبیلیتی -- که قاعدتاً موجب کاهش نگرانی دیگر سازندگان اسمارت فون های اندوریدی می شود -- تأکید نمود و عنوان داشت که سهامداران نباید انتظار داشته باشند که گوگل موتورولا موبیلیتی را عمیقاً در عملیات اصلی خود تلفیق نماید. وی همچنین موتورولا موبیلیتی را «مجموعه ای خارق العاده از سرمایه ها که باید بازتنظیم شده و به طرق گوناگون دوباره اولویت بندی شود» دانست و عنوان داشت که گوگل این خرید را به منظور اهداف بلند مدت خود انجام داده است.

مسئله دیگری که در ارتباط با کسب و کار موبایل گوگل در این جلسه مطرح شد موضوع گسستگی (Fragmentation) پلتفرم اندروید بود. در حال حاضر سازندگان گوناگون گوشی های هوشمند و تبلت های مبتنی بر اندروید -- نظیر سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی، سونی و ال جی -- هرچند سیستم عامل اندروید را بر روی دستگاه های خود نصب می کنند، اما تغییراتی را نیز به سلیقه خود بر روی آن اعمال می نمایند. بدین ترتیب سازگاری کامل نسخه ارائه شده اندروید روی گوشی های این سازندگان با نسخه اصلی اندروید عرضه شده توسط گوگل از میان رفته و کاربران نمی توانند آپدیت های عرضه شده توسط گوگل را بر روی دستگاه های خود نصب نمایند و باید منتظر عرضه احتمالی آپدیت ها از سوی سازندگان سخت افزار باشند. موضوع Fragmentation حتی کاهش علاقه توسعه دهندگان برنامه ها را نیز به بستر اندروید در پی داشته است (/news/view-529-google-acquires-motorola-mobility.aspx).

اریک اشمیت در این خصوص چنین اظهار نظر نمود: «در مدل اتخاذ شده توسط ما فرض بر این است که هرکس با حداکثر سرعتی که می تواند پیش می رود. ما نمی توانیم آنها [سازندگان سخت افزار] را وادار نمائیم که [محصولات خود را] Upgrade نمایند و مدل [کسب و کار] ما اینگونه نیست.» وی همچنین افزود: «من آنگونه که سال پیش نگران این مورد بودم، اکنون نگرانی ندارم.»

منبع :

MarketWatch

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب